Rowenta RH2078 Rowenta X-Force Flex 9.60 RH2078 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH2078 Rowenta X-Force Flex 9.60 RH2078 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

FerryLos 06-05-2024

Mobiel, sterk en zeer flexibel!

Bij de eerste keer dat ik deze stofzuiger testte, liet ik mij verrassen door de zuigkracht. Deze krachtpatser laat je door het geluid denken dat het minder goed zuigt dan een traditionele zakloze stofzuiger, maar niets is minder waar! Vooral de dierenborstel/turboborstel heeft mij meer dan overtuigd, want mijn bank heeft er lang niet meer zo schoon en haarvrij uit gezien! De stofzuiger is zeer handig en mobiel in gebruik, past zichzelf aan op de vloersoort, en met een turboknop kun je er zelf wat extra zuigkracht bij doen! Enige nadeel is dat het soms wat lang duurt voor de stofzuiger automatisch weer terug gaat naar de wat mindere stand. Maar ach... En last but not least een hulde aan de manier waarop je de hulpstukken en stangen in en uitklikt. Over de geïntegreerde borstels niet gesproken, ben je in een handomdraai klaar om te stofzuigen, maar in een handomdraai ook weer klaar. Ik ben fan!

Pluspunten

• Zeer handig in gebruik
  • Mobiel
  • Dierenborstel/turbiborstel werkt geweldig
  • Geïntegreerde borstels

Minpunten

• Herkennen van vloersoorten soms traag

c*******@g******** 02-05-2024

Geweldig mooi en veelzijdig apparaat

Heb de Rowenta x-force flex 9.60 Animal Care mogen proberen via review en direct bij het uitpakken vondt ik het al een mooi en degelijk apparaat eenmaal opgeladen direct uitgeprobeerd en moet zeggen de stofzuiger regelt zijn eigen zuigkracht, op de harde vloer heeft hij minder zuigkracht nodig dan op tapijt en ook de buigzame stang is erg makkelijk vooral als je slecht kunt bukken want dat hoeft met deze stofzuiger niet, dus onder bank stoel of kast hoeft nu geen stof meer te leggen, ook de boost functie is als je meer zuigkracht nodig hebt ideaal, de borstel voor bank of stoel is ook ideaal vooral voor haren en niet alleen van dieren.
Wat ik persoonlijk ook erg makkelijk vindt is dat de borsteltjes aan het eind van de stangen er vast op zitten zodat je ze niet kwijt kunt raken.
Het opladen gaat ook erg makkelijk en snel en je kunt er ruim voldoende mee zuigen, het zou het nog makkelijker maken als er niet 1 maar 2 accus bij zouden zitten kortom ben ik tevreden zeker wel, zou ik hem aanschaffen ligt uiteraard aan de prijs maar denk het wel.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Lichtgewicht
  • Flexibel

Danilo 01-05-2024

Licht, handzaam, goede zuigkracht een echte aanrader!

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en ik moet zeggen dat ik blij verrast over de stofzuiger.

Hij heeft een uitstekende zuigkracht voor zijn formaat. Hij is lekker licht en daardoor goed en prettig vast te houden. De flexible buis is ideaal als je even onder de tafel of onder een kast wilt zuigen. Hierdoor hoef je geen rare houding aan te nemen om die plekken te bereiken.

De dierenharen borstel doet ook heel goed zijn werk, de bank en de stoelen waren snel en makkelijk ontdaan van de kattenharen (erg prettig met 2 katten).

De automatisch aanpasende zuigkracht werkt goed en wordt ingeschakeld op het juiste moment.
De accu is snel opgeladen en gaat lang genoeg mee om het hele huis te kunnen stofzuigen.
De led verlichting bij de zuigmond is ook erg fijn, hierdoor zie je stof en ander vuil beter liggen.
Het opvang bakje is niet heel erg groot, maar is groot genoeg om te gebruiken in een kleiner huis of een appartement. Daarbij is het opvang bakje erg makkelijk te legen.

Wat ik minder vond aan deze stofzuiger is het plastic materiaal dat is gebruikt. Dit voelt namelijk "goedkoop" aan.
Een ander minder punt, is dat je moet oppassen bij het verwisselen van de opzetstukken. Het kan namelijk voorkomen dat het afsluitklepje van de opvangbak niet helemaal dicht zit. Hierdoor kan er dus opgezoggen spul uit de stofzuiger komen.

Wat een verbeterpunt zou zijn aan de stofzuiger is dat zuigmond vertandingen zou krijgen, hierdoor zouden lange haren niet om de borstels heen vast komen te zitten, maar wordt dit voorkomen.

Al met al, is dit een erg prettig stofzuiger en echt aanrader. We balen er van dat we hem weer moeten inleveren na deze test.

Pluspunten

• Uitstekende zuigkracht
  • Handzaam en licht
  • Flexbuis
  • Automatisch aanpassende zuigkracht

Minpunten

• Materiaal voelt "goedkoop" aan

b.meuffels 29-04-2024

Topper: veel mogelijkheden, toch een reële prijs!

Wij hebben deze stofzuiger een paar weken mogen testen. Eigenlijk willen we hem niet meer kwijt ;-) We zijn blij met:

Zuigkracht: krachtig, en past zich automatisch aan aan de ondergrond waarop gezuigd wordt
Volume: op geen enkele manier storend, lekker stil
Lampjes voorzijde: maakt stof, vuil en haren goed zichtbaar (ook bij minder licht)
Accesoires: extra borstels, specifiek voor huisdieren. Oplaadkabel lang genoeg
Wendbaarheid: weeg niet veel, snel erbij gepakt, stevig genoeg, bereikt makkelijk moeilijke plekken
Prijs: voor al deze positieve punten, een reële en eerlijke prijs

Minpunten: euh...

Kortom: heel positief! Voor wie voor een stofzuiger niet meteen de hoofdprijs over heeft, maar toch alle opties wenst die behoren tot een modern apparaat, twijfelen hoeft niet langer!!!

Pluspunten

• Zuigkracht (past zich aan)
  • Accesoires
  • Prijs
  • Lampjes voorzijde
  • Wendbaarheid

j*********@h********** 29-03-2024

Wou dat ik eerder Rowentasteelstozuuger had gekocht

De Rowenta steelstofzuiger heb ik gekocht naast de gewone stofzuiger.. ik gebruik nu alleen maar de Roweta steelstofzuiger omdat die makkelijk in gebruikt is een krachtig zuigt. Je kan het lange deelte losdrukken en zo onder bedden kasten etc. Zuigen zo der te bukken.

Met de adapter stukken je de trap. Maar waar ik helemaal verbaasd overbem dat mijn kokosmatten helemaal stofvrij worden. Lukt niet met gewone stofzuiger.

Je zuigt gewoon meer stof op met de Rowenta steelstofzuiger

Enige minpunt is de apdapter stukken los maken met grijze handeltjes Gaat wat stroef.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik buigzaam
  • Zuigt heel veel stof in verhouding grote

Minpunten

• Grijze knopje minder soepel

Pieter 17-10-2023

Mooie fijne steelstofzuiger

Een mooie praktische steelstofzuiger.
Hij is heel handig in gebruik en je pakt hem snel even om vuil op te zuigen. Het fijne is dat er geen snoer aan te pas komt en je heel makkelijk het gehele huis doorgaat.

De zuigkracht is redelijk te noemen. Hij zuigt het gedeelte waar je overheen gaat en soms dient dit een tweede keer te gebeuren. Matten en kleden maakt hij goed schoon door de losse mondstukken te gebruiken. Haren die vast zitten in het kleed heeft hij wat meer moeite mee.

Na een Schoonmaak beurt maak ik direct het filter nodig en dit is ook aan te raden. Deze loopt namelijk relatief snel vol.

Ik vind de accuduur redelijk goed. Ik kan de gehele woonkamer stofzuigen. Daarna hang ik hem aan de draagbeugel waarna hij direct oplaad.

Ik heb in sommige gevallen iets meer zuigkracht nodig, zeker als ik bijvoorbeeld de auto stofzuig. Maar het fijnste vind ik dat ik hem snel even pak, veel sneller dan eentje met een snoer.

• Praktisch in gebruik
  • Stil

Minpunten

• Zuigkracht kan soms wat meer

Polly de Vries 11-08-2023

Lichtgewicht krachtpatser

Is licht, ligt goed in de hand, ruim voldoende zuigkracht voor een gezin van 2 volwassenen. De trap zuigen en onder de bank kijken/zuigen is een fluitje van een cent geworden. Erg blij mee

Pluspunten

• licht
  • ligt goed in de hand

Ruud 23-07-2023

Top apparaat

Top apparaat lekker licht makkelijk in gebruik en perfecte resultaten , had ik eerder moeten weten !
zeker een aanrader met de ontkoppelbare kruimelzuiger en de knik in de zuigbuis is het een zeer multifunctioneel apparaat
wij zijn erg tevreden !

Pluspunten

• lekker licht
  • goede zuigkracht
  • perfecte prijs kwaliteit

Sibelbalbayrak@hotmail.com 10-05-2023

Super handig

Super handig licht compact werkt goed licht is super handig snel opgeladen en ben gesponsord. Voor cashback

b*********@h********** 24-03-2023

Heb deze kunnen gebruiken in mijn appartement en moet zeggen dat hij goed geholpen heeft tijdens de grote schoonmaak. Is lekker flexibel en kan dus snel tussen de meubels en zelfs onder de tapijt. Je kan hem in verschillende standen gebruiken en is dus ook nog eens handig om bijvoorbeeld de bovenkant van de kasten schoon te maken. Licht is ook heel nuttig, aangezien je echt overdag het stof op de grond kan zien en makkelijk dan kan stofzuigen waar nodig. Batterijduur blijft wel gemiddeld, maar daarom haal ik er ook misschien twee zodat ik kan afwisselen.

S******@z******* 14-03-2023

Prima stofzuiger voor erbij

Ik was al tijden op zoek naar een steelstofzuiger voor erbij. Voorwaarde was dat ie licht moest zijn en meteen gebruiksklaar en daar voldoet deze stofzuiger prima aan. De eerste keer is wel een shock als je ziet wat voor stof de lamp detecteert, maar hij werkt prima. Zelfs mijn pubers gaan er spontaan mee stofzuigen.

Pluspunten

• Licht
  • Gebruiksklaar

Minpunten

• Veel lawaai

Thetankgirl 13-03-2023

Veel accessoires, veel mogelijkheden

Er zitten een hoop accesoires bij dit product! Voor elk stoffig probleem wel wat.
Er zit ook een turbo borstel bij,vooral handig om dierenharen van stoffen banken en tapijt te halen. Als je het normale voetstuk met de steel gebruikt, dan gaat er een lichtje aan die heel goed duidelijk maakt wat je precies nog moet stofzuigen.
De stofzuiger is licht en dus ook goed geschikt om de trappen mee te doen. Onder de bank stofzuigen is ook een eitje met de wendbare stang.

Schoonmaken van het apparaat gaat goed, de onderdelen zijn gemakkelijk uit en in elkaar te zetten en om te spoelen. Als je hem voor langere tijd gebruikt wordt hij gelukkig niet heet, iets wat wel bij mijn vorige steelstofzuiger gebeurde.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Licht
  • Wendbaar

Minpunten

• Geen opbergplek voor de accesoires

I**********@g******** 12-03-2023

Handig product!

In de doos zitten veel hulpstukken en een beknopte handleiding met veel afbeeldingen in plaats van tekst. Fijn, want zo zie je gelijk hoe je de stofzuiger moet gebruiken en schoon moet maken. Na het opladen van de accu kan ik 3 verdiepingen stofzuigen voordat de accu weer leeg is. Het fijne is dat de steel er makkelijk af kan zodat je in de kleine hoekjes kan komen, hoewel dat in het begin wat stroef loopt. De grote zuigmond is wat lomp/vrij hoog, waardoor je niet overal makkelijk onder komt. Door de steel te knikken kun je makkelijk onder het bed stofzuigen, zonder dat je hoeft te bukken. De verlichting op de zuigmond is fijn, maar gaat soms ineens uit. Ook als je de steel eraf gehad hebt moet je de stofzuiger aan en uit zetten om de verlichting weer aan te zetten. De zuigkracht van de stofzuiger is prima, fijn dat deze op tapijt automatisch opschakelt naar turbo. Dit kan ook handmatig met de turbo hendel die in het handvat zit. Dit is bijvoorbeeld handig als je gebruik maakt van de sofa brush om de bank te ontdoen van hondenharen. Als je de lange steel niet aan de stofzuiger hebt zitten dan is het een krachtige kruimeldief die perfect te gebruiken is voor bijvoorbeeld de vensterbanken etc.. Ik vind het product vooral handig als extra stofzuiger. Na het hele huis stofzuigen ligt de stofzuiger toch wel zwaar in de hand. Ik gebruik de stofzuiger vaak om even snel te stofzuigen, of voor bijvoorbeeld de bank. De stofzuiger moet 1x per week schoongemaakt worden. Dit gaat vrij makkelijk door de stofbak te legen en dit met een doekje schoon te maken. Het filter kun je uitspoelen onder de kraan. De borstel klik je er zo uit en deze kun je met een schaar makkelijk ontdoen van de haren die erin zitten. Kortom, een fijn product voor erbij!

Pluspunten

• Makkelijk hanteerbaar
  • Veel hulpstukken

Minpunten

• Stofzuiger mond is hoog
  • De stofzuiger voelt zwaar als je lang stofzuigt

AnnetR 11-03-2023

Mooie, lichte steelstofzuiger

Mooie, lichte steelstofzuiger. Zitten verschillende handige hulpstukken bij. Vooral de kop om oa de bank te zuigen. Werkt perfect voor dieren haren door de krachtige borstel die erin zit.
De steel kun je knikken zodat je makkelijk onder de kast ed kunt komen. De turbo knop is ook fijn voor wat zwaardere dingen. Enige wat ik wat minder vind is de aan/uit-knop in het handvat. Die druk je snel uit omdat niet al je vingers inzet handvat passen.

Pluspunten

• Handige hulpstukken
  • Licht gewicht
  • Licht ad voorkant van de zuigmond

Minpunten

• Rare plek voor de aan/uitknop

ilse197618 09-03-2023

als extra stofzuiger

Een mooie steelstofzuiger. Ideale steel die buigt zodat je niet meer plat onder de banken en bedden hoeft te liggen. De stofzuiger vind ik ideaal voor erbij (als 2e stofzuiger). Maar helaas niet als enige stofzuiger hier in huis. De haren van onze berner senner honden blijven voor in de zuigmond hangen om de rol heen. Frot helemaal op. Ik denk dat de haren te lang zijn voor deze stofzuiger. Schieten vaak niet door naar de filter. Accuduur is perfect. Een mooi apparaat, maar niet voor ons huishouden.

Pluspunten

• buigbare steel
  • lamp op zuigmond
  • accuduur

Minpunten

• klein reservoir
  • niet geschikt voor langharige honden

mdvanwijn 09-03-2023

Wat een uitvinding

Nooit meer terug naar een stofzuiger met snoer en stofzuigerzak. Ideaal is dit zeg. Makkelijk in gebruik. Je pakt hem snel even. Zuigkracht is goed (waardoor je het reservoir geregeld moet legen, maar dat is snel en makkelijk te doen). Alleen op vloerbedekking met hondenharen vind ik het nog wel een uitdaging. Met de steel niet te doen, met het kruimelgedeelte op hoge snelheid lukt het wel. Maar daar had de vorige stofzuiger ook moeite mee. Verder vind ik het echt een ideale uitvinding!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • snel
  • handzaam

Minpunten

• hondenharen op vloerbedekking zijn een uitdaging

glowstar 05-03-2023

Aanrader deze alleskunner!

Ik vind het superfijn dat ie snoerloos is. Je neemt hem zo mee naar boven en ook de trap gaat hartstikke handig. Ik vind de kruimeldiefversie ook heel prettig. Lekker handzaam, precies waar ik naar op zoek was. Soms zou ie wel wat meer in de hoekjes mee kunnen nemen. Ook de turbostand lukt dat niet altijd, die laatste kruimeltjes.

Pluspunten

• de 'knak' die je kunt maken, komt overal!
  • Lekker handig mee te sjouwen door hele huis

Minpunten

• laatste kruimels in een hoekje kan ie niet bij
  • alle hulpstukken waren even uitzoeken

Benita1 03-03-2023

Makkelijke stofzuiger

Ik vind het een fijne stofzuiger, omdat ik overal goed bij kan door de knik in de steel. Ideaal voor onder bed of bank. Ik had de steelstofzuiger voor de hondenharen en daar is deze ideaal voor. De haren worden goed meegezogen door de speciale mond. Het is erg makkelijk om de stofzuiger te legen. Ik gebruikte de stofzuiger wel veel op volle toeren, er zijn namelijk twee standen. Daardoor is de stofzuiger wel snel leeg, maar is wel alles goed gezogen. Aangezien ik toch altijd per ruimte stofzuig is dit voor mij niet erg. Het is ook makkelijk om de bank en stoelen even mee te nemen met stofzuigen. Er zit een speciaal mondje op voor de bank. Dit is erg makkelijk. Kortom voor mij is het een stofzuiger welke ik snel pak, omdat het gewoon erg makkelijk is.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Makkelijk te knikken

Minpunten

• Sneller batterij leeg in hoogste stand

drbob248 03-03-2023

Handig even snel stofzuigen

Zonder lastig stroomsnoer ben je in no time aan het werk. Hij is ook handig als kruimeldief te gebruiken en je kan heel gemakkelijk onder banken en kastjes stofzuigen dankzij de flex-steel.
De capaciteit van het reservoir iis wel klein en houd hier rekening mee bij het kiezen tussen de verschillende Rowenta modellen. Ook de het dierenharen opzetstuk werkt super, mijn bank is weer vrij van hondenhaar.

Pluspunten

• geen snoer
  • handig
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• klein reservoir